1 maja 2015

Edit: LBA

Choć już odpowiadałam na pytania w LBA, pytania od Jarka wydają się ciekawe, więc odpowiem na nie w tym poście. :)




1. Kiedy planujesz kolejnego psa, i jakiej rasy?
Jeszcze na początku roku byłam pewna, że moim kolejnym psem będzie border za jakieś dwa lata. Sprawy się nieco pozmieniały, wciąż mam dylematy czy pies na studia to aby dobry wybór. Na obecną chwilę zrezygnowałam z tego pomysłu, nie wiem jak to będzie za 2-3 lata.
Jeśli chodzi o rasy, to gdybym miała teraz brać kolejnego psa, to nie byłby border. Nie chcę iść na łatwiznę. :) Prawdopodobnie wzięłabym kundelka średniej wielkości, w średnim wieku ze schronu. Przynajmniej jakieś zwierzątko spędziłoby radośnie resztę swojego życia. 

2. W jakiej grupie ras, są twoje ulubione rasy?
Moimi ulubionymi rasami są oczywiście pastuchy z gr. I oraz retrievery (głównie te z Nowej Szkocji) i wyżły, do których zawsze mnie coś ciągnęło, czyli VII i VIII grupa FCI.

3. Czy karmiłbyś psa karmą wegetariańską taką jak ta ?
Raczej nie, chyba, że mój pies nagle stałby się alergikiem, czy czymś podobnym i nie mógłby jeść mięsa. Psy są mięsożercami, więc powinny w swojej diecie mieć mięso, a najlepiej by było gdyby było ich głównym składnikiem. Niestety, jestem zbyt leniwa na podawanie psu tylko mięsa i na naukę bilansowania. :D Poza tym nasza karma ma powyżej 60% mięsa więc jest okej. :)

4. Które rasy według ciebie się "przerasują" za około 10 lat?
Hmmm. Wszystkie "popularne" w tej chwili rasy, aż boję się pomyśleć, jak będą wyglądać za 10 lat  bordery, buldogi czy chociażby laby i ONki, które są już bardzo "przerasowione". :/

5. Wolisz psy użytkowe, czy showy?
Zdecydowanie użytki, choć czasem showki mają coś w sobie, np. puszysta sierść. :) Ale w większości ras, które mają taki podział, wybrałabym worka, ponieważ jestem nastawiona na pracę psa z człowiekiem, a nie na wystawy. Poza tym, charakter showa często bardzo odbiega od pierwotnego, a przecież biorąc psa danej rasy decyduję się na dany charakter, a nie jego odstępstwa.

6. Skąd czerpiesz wiedzę o psach?
Z wszechwiedzących Internetów. :D Ale też od trenerów, hodowców, doświadczonych właścicieli i weterynarzy, książek. :)

7. Chciałbyś/chciałabyś mieć charta?
Nie wiem, nigdy się nad tym nie zastanawiałam. Zawsze wolałam owczarki od chartów, ale może jakbym więcej o nich poczytała...

8. Co myślisz o kolczatkach?
Że są złe. Nie może być tak, że "to jest jedyne wyjście. Przecież on taaak ciągnie." Zawsze jest inne wyjście. Wystarczy chcieć i troszkę poczytać, a nie iść na łatwiznę. 

9. Czy uważasz, że program "tresera" Cezara Milana powinien być usunięty z telewizji, a ludzie uświadomieni, jak niszczy psy?
Uważam, że tak, ale nie wszyscy są reformowalni, a nawet mniejszość i podejrzewam, że niewiele by to dało, bo przecież on ma taką świetną opinię... Z resztą zaraz pojawiłby się nowy "Cezar" i od nowa. W końcu w Internecie jest wielu ludzi, którzy stosują zasady Milana, więc jeśli ktoś potrzebuje jego rad, to je znajdzie, mimo braku programu w telewizji.

10. Byłeś/byłaś kiedyś na wystawie? Wystawiałeś/aś tam psa?
Byłam raz na wystawie. Nie wystawiałam psa, ponieważ Lu jest niehodowlana=niewystawowa. Ale chodziłam między ringami i obserwowałam. Nie podoba mi się wiele rzeczy, które dzieją się na wystawach, ale co ja mogę.

11. Najgorsza realizacja psiego sportu jaką widziałeś/aś? (np. canicross i kolczatka)
Może nie psi sport, ale przygotowanie do niego. Konkretnie psie przedszkole. I pies trenera na obroży elektrycznej. A wokół hasający szczeniaczek i nieświadomy właściciel. :| Pozytywne szkolenie lvl. profeszynal.

Dzięki i zachęcam do komentowania. :) Może macie inne zdanie na jakiś temat? :)

Pozdrawiam,
Kasia :)




8 komentarzy:

  1. Bardzo lubię czytać posty z tej serii, fajne odpowiedzi :).
    Ja sama nie wiem co myśleć o drugim psie. Jest to w pewnym sensie moje marzenie i pewnie byłby to pies ze schroniska, chciałabym żeby mój miał więcej zajęcia jak jest sam i na spacerach, ale trochę obawiam się że zadziała to odwrotnie, że stanie się zazdrosny i nieszczęśliwy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Drugi pies to też moje marzenie i tak naprawdę nie liczy się dla mnie rasa w takim stopniu jak wtedy, kidy brałam Lusię. Najważniejsze jest dla mnie zdrowie, bo po Lu wiem, że chory pies ma po prostu gorzej. Ale jak na razie raczej nie będę brała kolejnego.

      Usuń
  2. Super odpowiedzi.:) Ja mam drugiego psa (tyle, że nie jest do końca mój), ale w sumie jeszcze sporo przed nami... A charty są świetnie!

    Pozdrawiamy, kundlowe.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. bardzo dziękuję za udział w LBA, ciekawe odpowiedzi. I mam 2 pytania:
    1. Jakim aparatem robiłaś pierwsze zdjęcie?
    2. No, akurrrrrrat teraz zapomniałem... Jak przypomnę sobie to powiem.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki :) Praktycznie wszystkie zdjęcia na tym blogu robiłam Nikonem D300. To również. ;)

      Usuń
  4. Czy ja wiem, czy border to "pójście na łatwiznę"... w moim przekonaniu to wcale nie są takie proste psy ;) (oczywiście, wiadomo, różnie można trafić, ale rasy bym prostą nie nazwała).

    Pozdrawiamy

    http://obifru.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Border nie jest np. z natury agresywny, lub uparty. Z reguły lubią pracę z człowiekiem, szybko się uczą i nie sprawiają problemów w życiu codziennym. Umiejętny właściciel z wyczuciem, a nawet nie posiadający doświadczenia poradzi sobie z borderem ponieważ są to łatwe do ułożenia psy. Oprócz tego mają niezwykłe możliwości fizyczne, które sprawiają, że można z nimi uprawiać praktycznie każdy sport. Dlatego uważam, że border to pójście na łatwiznę. Nie da się porównać terriera z humorkami do wiecznie posłusznego bordera.

      Usuń
    2. Oczywiście mają też swoje wady, jak każda rasa. Nie są idealne, bo takich psów chyba nie ma i nie mówię, że jest to pies dla każdego, ale dla mnie wzięcie kolejnego bordera byłoby pójściem na łatwiznę. Chciałabym spróbować pracy z trudniejszym psem.
      Pozdrawiam. :)

      Usuń

Napisz w komentarzu link do swojego bloga. Jeśli mi się spodoba, dodam go do obserwowanych. Zachęcam do komentowania :)